Salonul auto de la Geneva, cu o istorie de un secol, revine în acțiune pentru prima dată în cinci ani, iar organizatorii încearcă disperați să-și revigoreze norocul. Salonul din 2020 a fost anulat în ultimul moment din cauza izbucnirii coronavirusului și a rămas blocat până acum. Doar aproximativ cinci mari producători auto participă la salon în acest an, iar organizatorii spun că au loc un total de 15 premiere mondiale și europene – o fracțiune din cele 140 de acum cinci ani. Brandurile de lux de top Ferrari, Lamborghini, Aston Martin și Porsche nu sunt prezente.
Câțiva producători auto, inclusiv faimosul brand britanic MG, omniprezentul Renault și nou-apăruta marcă chineză BYD – care a luat cu asalt piața globală – speră să injecteze un nou suflu evenimentului de la Geneva cu o gamă de vehicule electrice atrăgătoare.
Organizatorii salonului de la Geneva au găzduit un salon în Qatar în toamnă, unde brandurile de renume și-au căutat cumpărători și atenție în statele Golfului Persic bogate în petrol. Revenirea acasă – salonul se desfășoară de marți până duminică – survine după un secol de la primul Salon Internațional Auto de la Geneva, și după ce peste 600.000 de vizitatori au venit în 2019.
Premierele au fost majoritar electrice
MG a lansat Cyberster-ul său electric: Gândiți-vă la un roadster clasic cu o modernizare high-tech. Producătorul auto britanic, cunoscut pentru cabrioleturi cu două locuri cu un coeficient de coolness ridicat, oferă acest vehicul cu uși tip foarfece și coturi posterioare care transmit putere.
Versiunea sa cu două motoare și configurația de tracțiune integrală îi permite să atingă de la 0 la 100 de kilometri pe oră (0-62 mph) în 3,2 secunde – făcându-l cea mai rapidă și puternică mașină de serie de la MG până acum. Tot MG a lansat noua generație a subcompactei MG3,
RENAULT 5 E-TECH – Acest electric atrăgător, proiectat cu eleganță, care debutează la Geneva, este o reimaginare inspirată retro a hatchback-ului popular care – de mult retras – și-a avut premiera acum peste jumătate de secol, în 1972.
Orice francez de vârsta mijlocie cunoaște nostalgia fostului omniprezent R5, a cărui rudă americană de scurtă durată se numea „Le Car” înainte ca Renault să se retragă de pe piața americană acum zeci de ani.
„5 a fost o mașină a generației de combustibil, venind în vremuri dificile – la vremea aceea, era o criză a … prețurilor la petrol, și ideea era că 5 era răspunsul. A fost mașina unei întregi generații,” a spus Christian Stein, vicepreședinte Renault pentru experiența clienților. „Ambiția noastră este foarte simplă, să facem un pas similar cu această mașină nou-nouță.”
5 EV va fi vândut cu două opțiuni de baterie, inclusiv una cu o capacitate de 52 kWh, oferind o autonomie de până la 400 de kilometri (250 mile). Renault îl va lansa mai întâi pe piețele franceză și germană în acest an, și în Marea Britanie anul viitor.
Tot la acest salonul, rivalul mai ieftin al lui 5 Dacia Spring a făcut debutul faceliftului, alături de a 3-a generație Duster și un concept futurist de Dakar.
Luni, Scenic-ul Renault a câștigat premiul „Mașina Anului” într-o votare realizată de un juriu format din jurnaliști auto. Alți finaliști au fost seria 5 BMW, Volvo EX30, Kia EV9, Peugeot E-3008/3088, Toyota C-HR și BYD Seal – prima dată când producătorul auto chinez a intrat în finală.
SUV-urile mari BYD BYD din China, care a detronat Tesla, cu sediul în Texas, drept cel mai mare vânzător de mașini electrice la sfârșitul anului trecut, prezintă o gamă de vehicule electrice destinate piețelor europene – inclusiv SUV-ul său electric U.
Producătorul auto prezintă și SUV-ul hibrid U8 din gama sa de lux Yangwang.
BYD este brandul pe buzele producătorilor auto în aceste zile, spun analiștii auto, și a fost omniprezent la saloanele auto. Ei spun că producătorii auto europeni – mulți dintre aceștia absenți de la salonul de la Geneva – se tem de competiția vehiculelor BYD, care au un aspect și o manipulare îmbunătățite, și o etichetă de preț mai mică.