Citroën anunță o surpriză majoră odată cu prezentarea celei de-a patra generații a modelului C3. Modelul complet electric ë-C3 oferă cel mai bun confort din clasa sa, o experiență electrică facilă, un nivel excepțional de echipare și un preț de 23.300 euro, fiind în același timp fabricat în Europa.
Modelul complet electric ë-C3 conduce cu mândrie cea de-a patra generație a celei mai populare mașini Citroën, care s-a vândut în peste 5,6 milioane de unități de la lansarea primei generații în 2002. C3 este cel mai popular model al mărcii și reprezintă 29% din volumul vânzărilor Citroën în Europa. În 2022, C3 a monopolizat 11 la sută din totalul pieței europene de segment B.
Semnificativ este faptul că noul ë-C3 marchează un nou capitol pentru Citroën. Marca populară și îndrăzneață se reinventează ca să răspundă cu agresivitate provocărilor de a face mobilitatea complet electrică accesibilă tuturor, cu primul B-hatchback complet electric proiectat și construit în Europa pentru clienții care doresc să beneficieze de avantajele unei mobilități cu emisii zero la un preț real, corect și accesibil.
Directorul general Citroën, Thierry Koskas, explică: „Oferirea de vehicule la prețuri accesibile a fost întotdeauna o parte importantă din ADN-ul Citroën. Dar așteptările clienților pentru autovehiculele din segmentul B s-au schimbat, în special odată cu creșterea popularității SUV-urilor și cu dorința tot mai mare de a conduce electric în orașele noastre și în jurul acestora, iar pentru producătorii europeni de autovehicule a devenit mai dificil să răspundă acestor așteptări. În mod unic, Citroën îndrăznește să facă exact acest lucru cu noul ë-C3, complet electric, destinat cumpărătorilor europeni: un B-hatch proaspăt, incisiv și confortabil, complet echipat, proiectat și fabricat special pentru Europa și extrem de accesibil, cu prețuri de pornire începând de la 23.300 Euro.“
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.
Citroen e-C3 va fi asamblat în Slovacia şi va fi lansat în trimestrul doi din 2024. Preţul nu include subvenţiile de stat de până la 5.000 de euro. Motorul electric de 83 kW/113 CP oferă putere și cuplu pentru deplasările zilnice și călătoriile lungi, în timp ce pachetul de baterii de 44 kWh asigură o autonomie WLTP de până la 320 km (199 mile).
„Aceasta este cea mai importantă lansare pentru brandul Citroen din ultimii zece ani. Aceste este un nou mod de a încălca convenţiile pieţei. O maşină electrică europeană la 23.000 de euro? Nu există una”, le-a spus jurnaliştilor directorul general al Citroen, Thierry Koskas.
Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 de euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.
Pentru a reduce preţul, Stellantis refoloseşte platforma „Smart Car” utilizată în India, care diferă de cele patru platforme EV pe care le dezvoltă compania.
Autonomia este de 320 km, folosind tehnologia de baterii LFP importată din China.
Europa se confruntă cu un aflux de vehicule electrice low-cost din China, astfel încât Citroen are o strategie pe termen lung. Va urma un model electric C3 mai ieftin la începutul lui 2025, cu un preţ de pornire de 20.000 de euro şi o autonomie de 200 km, a anunţat Koskas.
Pe piaţa maşinilor de oraş din Europa, Citroen C3 a avut anul trecut o pondere de 11%. De la lansarea modelului, în 2002, au fost vândute peste 5,6 milioane de unităţi.