VW Passat e la a 9-a generație. Cum germanii nu renunță, cei de la PBV ne-au dat un diesel. B9 vine doar în versiunea Variant, ceea ce constituie o modificare substanțială de abordare a pieței auto din partea producătorului german.
Față de vechea generație, noul Passat propune un design complet nou. Limbajul noii generații se concentrează mai mult pe dinamica modelului, astfel încât caroseria prezintă numeroase muchii și nervuri ceva mai ascuțite față de generația anterioară. Partea frontală este caracterizată de o priză de aer masivă integrată în bara de protecție, alături de un design nou al farurilor LED, unite printr-o bandă iluminată deasupra grilei de dimensiuni mici. Părțile laterale compun o siluetă simplă, iar aici avem ornamente decorative cromate pentru ramele geamurilor laterale. Partea din spate are și aceasta un design complet nou, cu stopuri LED unite și cu semnătură luminoasă 3D. Aici mai avem și o priză de aer montată în bara din spate, iar imediat deasupra lunetei este montat și un eleron. Noul model este bazat pe platforma MQB Evo, de unde rezultă un ampatament lung de 2841 de milimetri, un plus de 50 de milimetri față de vechiul Passat.
Sub capotă avem deja clasicul motor de 2 litri TDi. Aceasta este varianta medie și produce 150 CP. Cu toate acestea, împreună cu transmisia automată face treabă foarte bună și face din sedanul o tonă și jumătate o mașină foarte sprintenă. Passat are mai multe moduri de condus: Comfort, Normal, Sport, Individual şi Eco. Suspensia este foarte confortabilă, iar mașina stă pe drum foarte bine. Passat punctează decisiv încă la capitolul economie de combustibil. Dacă luăm și în calcul imensul spațiu oferit pentru 5 pasageri și bagajele lor (portbagajul având volum de 690 litri) avem încă un concurent redutabil pe piața mașinilor de familie.
În interior, totul este mai digitalizat. Noul Passat vine în standard cu un instrumentar digital de 10.25 de inch. Pe modelul de test avem opțional, un ecran mai mare, de 15 inch, iar sistemul multimedia aduce o interfață nouă, simplificată. Calitatea materialelor este la un nivel superior, cu suprafețe moi la atingere și o atenție deosebită la detalii. Toate comenzile sunt amplasate într-un mod intuitiv, facilitând conducerea și interacțiunea cu vehiculul. Importantă este mutarea comutatorului cutiei de viteze automate pe un satelit, pe coloana volanului.
Volkswagen Passat B9 este echipat cu o gamă largă de tehnologii de siguranță care contribuie la reducerea riscului de accidente și la protejarea ocupanților.
Sisteme de siguranță active:
- Frânare de urgență automată cu detecție a pietonilor și a cicliștilor: Sistemul poate detecta potențiale coliziuni și poate iniția frânarea automată pentru a evita sau a reduce severitatea accidentului.
- Asistent menținere a benzii de circulație: Sistemul monitorizează marcajele rutiere și corectează automat direcția pentru a menține vehiculul pe traiectoria dorită.
- Regulator de viteză adaptiv cu funcție de oprire și pornire automată: Menține o distanță sigură față de vehiculul din față, accelerând și frânând automat pentru a menține viteza setată.
- Asistent pentru unghiul mort: Avertizează șoferul asupra prezenței altor vehicule în unghiul mort.
- Recunoaștere semnalizare rutieră: Sistemul recunoaște semnele de circulație și afișează informațiile relevante în tabloul de bord.
- Faruri adaptive: Se adaptează automat la condițiile de iluminare și la trafic pentru a optimiza vizibilitatea.
- Proiectoare ceată cu funcție de iluminare dinamică a virajelor: Îmbunătățesc vizibilitatea în curbe.
Sisteme de siguranță pasive:
- Structură de caroserie ultra-rezistentă: Absorbă energia în caz de coliziune, protejând ocupanții.
- Airbag-uri frontale, laterale și cortina: Oferă o protecție completă în caz de accident.
- Centuri de siguranță cu pretensionare și limitatoare de forță: Mentine pasagerii în poziție sigură în timpul unei coliziuni.
- Scaune cu tetiere active: Reduc riscul de leziuni cervicale în caz de impact din spate.