Sixt, una dintre cele mai mari companii de închirieri de automobile din Europa, și-a anunțat clienții că vrea să reducă numărul de vehicule Tesla din flota pe care o are în prezent, simultan cu oprirea achiziților de astfel de mașini.
Clienții din Europa ai companiei de rent-a-car Sixt pot închiria în prezent mașini Tesla Model 3 și Model Y, dintr-o gamă mai largă de vehicule electrice, între care se găsesc modele BMW, Peugeot, dar și celd in China, BYD sau MG. Un e-mail transmis de companie clienților arată însă că acest lucru nu va mai fi posibil, deoarece o serie de condiții, precum cererea scăzută pentru aceste mașini, costurile mari de achiziție și, mai ales, cheltuielile cu reparațiile foarte mari, totul asociat cu o valoare reziduală foarte mică, au determinat o schimbare a abordării acestor automobile. Compania susține, în e-mailul citat de presa din Germania, că regretă această decizie, pentru că știe că unii clienți folosesc mașinile Sixt pentru a descoperi mobilitatea electrică.
Nu este pentru prima dată când companiile de închirieri se plâng de lipsa de profitabilitate a mașinilor Tesla din flotă, din cauza cererii scăzute și a costurilor mari de reparație. Sixt a fost nevoită în repetate rânduri să reducă prețurile de închiriere, pentru a atrage mai mulți clienți către mașinile Tesla din flotă, însă nici așa nu a rezolvat problema. Iar în acest punct apare un alt obstacol. Sixt nu are un acord de buy back cu Tesla, așa cum are cu celelalte companii auto de la care a cumpărat mașinille pentru închiriere. Acest lucru înseamnă că mașinile vor fi vândute pe piața liberă, la prețurile pieței.
Cei de la Sixt susțin că până în 2030 trebuie să ajungă la circa 70% din flotă formată din vehicule electrice, însă acestea nu vor fi, cel mai probabil, modele Tesla.
În acest moment, cea mai mare parte din vehiculele electrice închiriate de Sixt este formată din mașini BYD, o companie cu care compania de rent-a-car a semnat în anii trecuți un acord pentru achiziția a 100.000 de vehicule.