Șeful Stellantis, Carlos Tavares, este de părere că opinia publică din Europa ar putea avea o repoziționare față de mașinile electrice, în paralel cu schimbări ale politicilor europene, ca efect al viitoarelor alegeri europarlamentare din 2024.
Compania auto Stellantis, rezultată din fuziunea Peugeot Citroen SA și Fiat Chrysler, lucrează în prezent la mai multe scenarii privind evoluția electromobilității, din cauza alegerilor care vor avea loc în 2024, atât în Europa, cât și în SUA. Șeful Stellantis, Carlos Tavares, care a decis împreună cu echipa sa, în ultimii doi ani, să accelereze investițiile în tranziția la propulsia electrică, este de părere acum că cele două scrutine din Europa și SUA ar putea aduce în rândul opiniei publice o poziție diferită de cea de până acum, care s-ar putea traduce printr-o încetinire a electrificării, pe cele două continente.
„Ar putea fi nevoie să ne schimbăm strategia, dacă opinia publică vrea mai puține vehicule electrice”, a declarat Tavares. El a spus că trebuie să fie pregătiți pentru oricare dintre scenariile posibile.
Stellantis și-a propus ca, în Europa, să devină o companie pur electrică, până în 2030, dar un termen intermediar, 2026, ar trebui să aducă în gama de autoturisme a celor 14 mărci pe care compania le deține o ofertă completă de vehicule 100% electrice. Pentru SUA, ținta este mai puțin ambițioasă, respectiv 50% din vânzări să fie electrice.
În același timp, compania a realizat un test complex cu toate modelele din gamă, echipate cu motoare cu benzină, anunțând că absolut toate cele 24 de motoare pot rula cu carburanți sintetici, e-fuels, care teoretic ar putea fi exceptați începând din 2035, conform propunerii de regulament al Comisiei Europene. Asta înseamnă că, dacă decizia finală a UE va permite acestor motoare să fie vândută și după 2035, mărcile Stellantis ar putea păstra în ofertă aceste motorizări, ceea ce ar însemna o schimbare radicală a planului Dare Forward 2030, al companiei.
La începutul acestuia, Carlos Tavares era mult mai optimist în legătură cu electrificarea și totodată pesimist în legătură cu posibilitatea introducerii e-fuels. Șeful Stellantis spunea că acceptarea e-fuels după 2035 „nu va schimba semnificativ traiectoria industriei auto” deoarece companiile auto au început deja electrificarea. „Suntem pe drumul nostru pentru a livra electrificarea care este așteptată în UE și care va fi acolo. În cazul Stellantis noi vom fi acolo pentru a livra mobilitatea electric, asta este absolut clar”.