Șeful BMW a declarat că este de acord cu susținerea carburanților sintetici propuși de cei de la Volkswagen Group, dar îi vede mai potriviți pentru flotele existente, care ar putea să contribuie la decarbonizarea transportului. „Nu putem să facem diferența între mașini, vechi și noi, când vorbim despre e-fuels. Impactul cel mai mare ar fi în cazul flotelor existente, nu în legiferarea noilor mașini, situație care se discută în acest moment”, a spus Oliver Zipse, șeful BMW Group, întrebat dacă susține acest tip de combustibili, considerați de o parte a industriei auto ca fiind neutri din punct de vedere al CO2. Zipse a spus însă că susține reglementarea lor, pentru că actualele motoare ale mașinilor BMW sunt pregătite să folosească e-fuels.
Cu o zi înainte, Oliver Blume, CEO al Porsche și al VW Group, a reiterat interesul pe care companiile pe care le conduce îl au pentru e-combustibili, amintind că a investit deja în prima uzină de astfel de carburanți. El susține ca acest tip de combustibili să fie permis și după 2035, dată la care mașinile noi ar trebui să aibă emisii zero de CO2. Cea mai mare problemă a acestor combustibili este că ei emit CO2 în cantități similare benzinei, iar a doua mare problemă este prețul de producție extrem de ridicat. „Nu înțeleg de ce nu discutăm mai întâi situația flotei existente. Sunt de acord cu propunerile colegilor. Toate tehnologiile pot contribui la îmbunătățirea climatului printr-o dezvoltare ulterioară consecventă. Acest lucru este valabil și pentru îmbunătățirea constantă a motorului cu ardere”, a mai spus șeful BMW, Oliver Zipse, în apărarea e-fules, reamintind că a fost împotriva interzicerii motoarelor cu combustie. „Nu există nicio altă regiune a lumii care să intenționeze să interzică această tehnologie de propulsie. Astăzi există cinci tipuri de propulsie pentru automobile: benzină, diesel, hibrizi, electrice cu baterie și pe hidrogen. Dacă spui astăzi că în doisprezece ani vrei doar una dintre ele, asta dezactivează patru tehnologii. Trebuie să asigurăm infrastructura necesară pentru asta și creăm o dependență de materiile prime pentru baterii, care poate fi periculoasă”.
O poziție din industrie total opusă a fost cea a CEO-ului Volvo, care a criticat opoziția pe care unele țări, în frunte cu Germania, o fac pentru oprirea motoarelor cu combustie. „Pe 14 februarie Parlamentul European a confirmat acordul (n.r. referitor la interzicerea motoarelor cu emisii de CO2) și era de așteptat ca în martie să se întâmple același lucru. Acum, câțiva dintre ei încearcă să deraieze procesul. Este îngrijorător și dezamăgitor”, a spus Jim Rowan, CEO Volvo. Compania pe care o conduce are un plan foarte clar de trecere la propulsia electrică în 2030 și a investit semnificativ în dezvoltarea de mașini complet electrice. Dacă Uniunea Europeană va decide să permită, ca excepție pentru 2035, motoarele cu combustie care folosesc e-fuels, va fi extrem de dificil să găsească o metodă prin care aceste motoare sî nu poată fi alimentate cu carburanți fosili, disponibili la orice stație de benzină.