Vânzările auto în SUA ar urma să scadă în august, deoarece deficitul global de semiconductori şi răspândirea rapidă a variantei Delta a COVID-19 au afectat stocurile de la dealeri, estimează firmele de consultanţă J.D. Power şi LMC Automotive, transmite Reuters.
Acestea se aşteaptă la un declin de 14,3% al livrărilor de maşini noi în august, la 987.100 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2020.
Deficitul global de semiconductori continuă să afecteze industria auto, iar producătorii auto sunt nevoiţi să reducă producţia, în pofida cererii solide.
„Cererea globală de vehicule utilitare uşoare rămâne sub presiune din cauza presiunilor asupra stocurilor, provocate de lipsa semiconductorilor şi de problemele din lanţurile de aprovizionare”, a apreciat Jeff Schuster, de la LMC.
În prezent, dealerii au aproximativ 942.000 vehicule în stoc, faţă de aproximativ trei milioane, în urmă cu doi ani, arată datele J.D. Power şi LMC Automotive.
„Industria nu are suficiente stocuri la dealeri pentru a face faţă cererii solide din partea consumatorilor. Consecinţa este scăderea vânzărilor de vehicule deşi preţurile tranzacţiilor sunt ridicate”, a explicat Thomas King, de la J.D. Power.
Nici în septembrie cele două firme de consultanţă nu se aşteaptă la o îmbunătăţire, în condiţiile în care producătorii auto încă reduc producţia iar problemele din lanţurile de aprovizionare vor persista.
J.D. Power şi LMC Automotive au înrăutăţit estimările privind vânzările globale de vehicule utilitare uşoare cu două milioane de unităţi, la 83,8 milioane de unităţi.
Piaţa auto din SUA este a doua cea mai mare din lume, după China.
Luna aceasta, preşedintele SUA, Joe Biden, a făcut un pas spre îndeplinirea obiectivului său de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, cu un decret care prevede ca jumătate dintre toate noile vehicule vândute în 2030 să fie electrice, o decizie care are sprijinul marilor producători auto americani şi străini.
Administraţia a propus de asemenea noi standarde privind emisiile vehiculelor care vor reduce poluarea până în 2026, începând cu modelele din 2023.
Ţinta de 50%, care nu este obligatorie din punct de vedere juridic, a câştigat sprijinul producătorilor auto americani şi străini, care susţin că pentru îndeplinirea ei sunt necesare fonduri guvernamentale de miliarde de dolari.
General Motors, Ford şi Stellantis NV au anunţat într-un comunicat că până în 2030 aspiră „să ajungă la vânzări de 40-50% din volumele anuale de vehicule electrice în SUA”. Cei trei producători auto din Detroit susţin că ţintele agresive privind vânzările de vehicule electrice pot fi îndeplinite doar cu subvenţii guvernamentale de miliarde de dolari, reţele de staţii de încărcare, investiţii în cercetare-dezvoltare, subvenţii pentru extinderea capacităţilor de producţie pentru vehicule electrice şi a lanţurilor de aprovizionare în SUA.