Cea mai interesantă mașină a grupului Hyundai, Kona a sosit la testele AutoReport.ro. SUV-ul de clasă B al coreenilor vine într-o variantă cu motor puternic și tracțiune integrală.
Hyundai Kona este una dintre cele mai interesante mașini din segmentul său din punctul de vedere al designului. Spunem asta deoarece coreenii au ales pentru Kona o parte față avantgardistă. Blocurile optice au fost sparte în mai multe bucăți: sus sunt luminile de zi de tip LED și semnalizatoarele, iar jos faza scurtă, faza scurtă și luminile de poziție. Toate beneficiază de comandă automată. Grila față proeminenă de formă trapezoidală pune în evidență o mare siglă Hyundai. În lateral, Kona trădează un aspect dinamic, iar inserțiile de plastic, arată că mașina este mai robustă și pare că are o construcție modulară. Aceeași idee de „spargere” a blocurilor optice a fost folosită și în partea spate. Astfel, avem niște blocuri optice frumos conturate care găzduiesc stopurile și luminile de poziție, dar și o unitate din care se văd luminile de semnalizare, dar și cele de marșarier.
O noutate pentru noi este și motorul de sub capota mașinii de test. Propulsorul turbo 1.6 T-GDi, pe benzină, dezvoltă o putere de 177 CP (130 kW) și un cuplu maxim de 265 Nm. Motorul este cuplat la o cutie automată în șapte rapoarte cu dublu ambreiaj (7DCT). În această combinație, pe asfalt, Kona este foarte rapidă. Dar această combinație ajută și pe teren accidentat, acolo unde își face simțită prezența și tracțiunea integrală cu diferențial care poate fi blocat. Pentru a permite pornirea din loc pe suprafețe dificile, diferențialul poate fi blocat manual pentru o distribuție între punți a cuplului de 50%, până la o viteză de 40 km oră.
În interior, Kona pare mult mai spațioasă decât lasă să se ghicească pe dinafară. Patru persoane pot călători în acest mini-SUV în condiții foarte bune, alături de bagajele lor. Designul interior este unul plăcut și are multiple opțiuni de personalizare. Este drept că am fi preferat și niște plastice mai moi în partea superioară a bordului. Sistemul multimedia cu ecran de 8 inch care răsare din bord include funcțiile Apple CarPlay și Android Auto, pentru redare audio sau de telefon, dar și o cameră video pentru marsarier, cu linii de ghidare dinamică. Kona integrează un suport pentru încărcare wireless prin inducție. Sistemul audio provine de la Krell și se aude destul de bine. Kona este atât de tehnologizat încât vine echipat cu head-up display.
Când vine vorba despre siguranță, trebuie să vorbim despre Hyundai SmartSense, o serie de sisteme de asistenta pentru conducatorul auto. Astfel pe Kona avem: asistența la coliziune frontală (FCA) cu detectare pietoni, asistență la menținerea benzii de rulare (LKA), tehnologie de iluminare automată cu LED și Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW) care, împreună cu sistemul de asistență la schimbarea benzii de rulare monitorizează zonele laterale spate ale mașinii și, în cazul în care la o încercare de schimbare a benzii este detectat un alt autovehicul, un semnal de alertă este afisat în retrovizoarele exterioare.
Hyundai Kona 1.6 T-GDi Luxury
0-100 km/h: 7,9 secunde
Viteza maximă: 205 km/h
L/l/î: 4.165/1.800/1.565
Masă proprie: 1.467 kg
Volum portbagaj (l): 361
Cilindree (cmc): 1.591
Putere (CP): 177 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 265 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte