Constructorul german de automobile sport Porsche a anunțat că va rezilia contractele cu aproximativ o treime dintre dealerii săi din China în următorii doi ani, în cadrul unui proces de optimizare a rețelei. Decizia este considerată o reacție la scăderea accelerată a vânzărilor pe această piață.
Vânzările Porsche pe piața din China au scăzut susținut în ultimul an, iar tendința nu pare a se opri în următoarele luni, conform estimărilor analiștilor, fenomenul fiind resimțit de toți constructorii europeni de automobile prezenți pe această piață. Din acest motiv, Porsche a luat decizia de a-și reduce simțitor rețeaua de dealeri cu aproximativ o treime, urmând ca numărul acestora să se stabilizeze la circa 100 de dealeri.
Porsche a înregistrat în 2023 un declin de 15% în China, ajungând la aproape 80.000 de vehicule vândute, iar în 2024 scăderea s-a accentuat la -29% în primele trei trimestre. Chiar dacă pare paradoxală situația, având în vedere că pentru Porsche China a fost timp de opt ani cea mai mare piață, avansul pe care l-au cunoscut mărcile chinezești de automobile este uimitor și reprezintă principala cauză a scăderii interesului cumpărătorilor locali față de mașinile europene.
O a doua cauză este influența masivă a nivelului prețurilor în decizia de cumpărare, constructorul german fiind nevoit să reducă și cu 35% prețul mașinilor sale, pentru a putea rămâne competitivă în raport cu principalii concurenți locali.
Porsche are în prezent 138 de showroom-uri, centre de vânzare ale dealerilor locali, iar reducerea lor la aproximativ 100 de centre va fi dublată de investiții în cele mai mari showroom-uri, care vor trebui să devină hub-uri experiențiale de lux, după cum a anunțat compania.
Vânzările mărcilor auto non-chineze pe piața din China au scăzut în acest an cu peste 14 procente, în cadrul fenomenului de migrație la mașinile cu propulsie electrică și hibridă, precum și la mărcile locale. Numai în prima jumătate a lui 2024 s-au închis aproximativ 2000 de showroom-uri ale mărcilor non-chinezești.