Parteneriatul Rivian-Volkswagen va merge mult mai departe decât era așteptat inițial

Da mai departe!

Volumul Parteneriatului: Rivian și Volkswagen se mobilizează rapid pentru a aduce software și arhitectură electrică de ultimă generație pe piața vehiculelor electrice de masă.

Scurtă Retrospectivă:

  • Rivian și Volkswagen anunță că arhitectura software și hardware dezvoltată în comun se îndreaptă deja către testarea și validarea pe timp de iarnă.
  • Parteneriatul, în valoare de 5,8 miliarde de dolari, a fost înființat acum doar un an.
  • Peste 1.500 de angajați din SUA, Canada, Suedia, Serbia și Germania lucrează contra cronometru pentru a implementa tehnologia în viitoarele modele Rivian, Volkswagen și Scout.

Parteneriatul mixt în valoare de 5,8 miliarde de dolari între Rivian și Grupul Volkswagen a pornit în forță, au anunțat companiile miercuri.

Societatea mixtă, numită Rivian and Volkswagen Group Technologies (RV Tech), a fost formată în noiembrie anul trecut pentru a dezvolta o arhitectură electrică și software de generație viitoare. RV Tech nu dorește doar să reducă prețurile vehiculelor electrice pentru consumatori, ci își propune și să concureze cu giganții precum BYD și Tesla, care au lăsat în urmă producătorii auto tradiționali în ceea ce privește vehiculele definite prin software.

Grupul Volkswagen, compania-mamă a mai multor mărci de prestigiu (inclusiv Audi, Porsche și Bentley), încearcă să revină în forță după multiplele sale eșecuri și dificultăți software anterioare. Eforturile inițiale ale diviziei sale de software, Cariad, au fost modeste, confruntându-se cu întârzieri și concedieri. Acum, parteneriatul cu Rivian oferă o șansă clară de a dezvolta software de ultimă generație.

Accelerare la Testele de Iarnă

Companiile au anunțat miercuri că se mișcă rapid pentru a aduce tehnologia pe piață. RV Tech va începe testele de iarnă pentru sistemele co-dezvoltate în primul trimestru al anului 2026. Aceste teste vor ajuta la evaluarea și validarea arhitecturii zonale pe prototipuri de vehicule sub mărcile Volkswagen, Audi și Scout, marcând prima dată când aceste prototipuri de inginerie vor ieși pe șosea. Pe viitor, planul este ca arhitectura dezvoltată de RV Tech să stea la baza tuturor viitoarelor vehicule electrice ale Grupului VW.

„Societatea mixtă dezvoltă rapid arhitectura pentru viitoarele noastre vehicule definite prin software,” a declarat Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen. „A fost creată o bază tehnologică în doar douăsprezece luni care va permite o nouă experiență de condus digitală pentru clienții noștri la prețuri accesibile”, a adăugat el.

Arhitectura Zonală: Inima Parteneriatului

În centrul acestui parteneriat se află dezvoltarea unei Arhitecturi Zonale pentru a susține viitoarele modele VW și Rivian. Arhitectura zonală centralizează puterea de calcul în câteva „zone” de bază ale vehiculului, în locul unei varietăți de unități de control electronic (ECU) specifice domeniului. Acest lucru ajută producătorii să reducă cablajul, să simplifice designul vehiculului și să ușureze reparațiile. Calculatoarele mai puternice permit, de asemenea, funcții de conducere autonomă și oferă spațiu pentru îmbunătățiri continue prin actualizări software over-the-air (OTA).

Conceptele de arhitectură pentru primele câteva vehicule electrice ale Grupului VW sunt deja finalizate, a declarat Wassym Bensaid, directorul software al Rivian și co-șeful RV Tech. Aceste prime modele includ un Audi, primul VE al Scout Motors și Volkswagen ID.Every1.

  • Audi și Scout: Vor folosi arhitecturi foarte similare, cu trei ECU zonale, similar cu a doua generație Rivian R1S și R1T.
  • ID.Every1: Modelul mai mic și mai puțin dotat va folosi un singur ECU zonal, iar dezvoltarea sa este mai avansată, având în vedere că se așteaptă să fie lansat în 2027.

Viziune Globală: Devenind „Sistemul de Operare de Referință”

Deși RV Tech se concentrează acum pe pregătirea R2 și a vehiculelor inițiale ale Grupului VW, conducerea vede o oportunitate imensă în licențierea tehnologiei sale către alți producători auto în viitor. Bensaid a spus că ar putea oferi „sistemul de operare de referință” pentru întreaga industrie auto, similar cu ceea ce a făcut Google cu Android pentru telefoane.

Rivian a implementat deja această tehnologie în modelele sale R1S și R1T de a doua generație. Viitorul SUV de dimensiuni medii R2, care se va lupta direct cu Tesla Model Y, va prezenta roadele acestei societăți mixte când va fi pus în vânzare în SUA în prima jumătate a anului viitor.

Planurile Volkswagen

Primul vehicul al Grupului VW care va folosi arhitectura electrică comună va fi mașina de producție bazată pe conceptul ID.Every1, la lansarea sa în Europa în 2027. Acesta va fi, de asemenea, printre primele vehicule definite prin software (SDV) din segmentul de masă entry-level.

Pe lângă acest mic automobil, Volkswagen intenționează să utilizeze această arhitectură electrică pentru toate viitoarele sale vehicule electrice destinate pieței occidentale, inclusiv pentru viitoarea sa platformă SSP (Scalable Systems Platform). SSP va sta la baza mai multor vehicule Audi și Porsche și va succeda actualele platforme MEB și PPE.

În timp ce în China, Grupul Volkswagen colaborează cu Xpeng pentru a dezvolta SDV-uri menite să concureze cu rivalii locali, în piețele occidentale, Rivian ajută VW să atingă un obiectiv similar, având în vedere că software-ul chinezesc este interzis sau restricționat în unele piețe occidentale.

Prin acest parteneriat, Volkswagen obține acces rapid la software-ul modern dezvoltat de Rivian și la arhitectura vehiculului, oferind în același timp Rivian acces la capital masiv – un aspect crucial, având în vedere că Rivian nu a înregistrat încă profit.

Related posts