Unul dintre potențialele motive ce îi determină pe unii șoferi să nu își dorească să renunțe la mașinile cu carburant convențional , conform unui sondaj de piață, este lipsa infrastructurii. Datele ne arată că jumătate dintre români (52%) consideră că România nu este pregătită ca infrastructură pentru mașinile electrice, iar la o privire mai atentă, observăm că șoferii peste 55 ani sunt cei mai vehemenți în acestă convingere (62%).
Totodată, 37% dintre respondenți se declară indeciși, în timp ce un procent de 11% consideră că România deține o infrastructură potrivită în prezent. Procentul celor care sunt de părere că țara noastră este suficient de pregătită pentru acest tip de abordare sustenabil este în creștere față de 2021 când a fost înregistrat un scor de doar 5%.
Nivelul de pesimism este în scădere dacă ne raportăm capacitatea României de a lua măsuri în următorii 3 ani spre a îmbunătăți infrastructura pentru mașinile electrice, 41% manifestându-și pesimismul, 44% declarându-se indeciși, iar 16% optimiști.
Diminuarea poluării continuă să fie principalul beneficiu perceput al mașinilor electrice, menționat de 54% dintre români (în descreștere cu 19 puncte procentuale vs. februarie 2021), urmat de eficiența mai mare din punct de vedere al costurilor (23%) și caracterul modern și inovativ al mașinii (16%). Având în vedere că popularitatea mașinilor electrice este în continuă creștere, caracterul modern și inovativ al acestora capătă o importanță mai mare față evaluarea de acum doi ani, când a înregistrat un scor de 9%.
Topul celor mai des utilizate modalități de achitare a unei mașini deținute până în prezent este alcătuit din accesarea economiilor personale (52%), banii primiți de la familie/ prieteni (24%), credit de nevoi personale (23%) și programul Rabla (15%). Cum era de așteptat, tinerii între 18-24 ani s-au bazat pe ajutorul primit de la familie/ prieteni într-o măsură semnificativ mai mare decât totalul eșantionului (33%).
Aruncând un ochi la perspectivele de viitor în ceea ce privește achiziționarea următoarei mașini observăm că românii intenționează în cea mai mare măsură să acceseze economiile personale (48%), programul Rabla (37%) sau un credit de nevoi personale (19%).
Atât interesul crescut pentru mașinile hibrid sau electrice cât și popularitatea subvențiilor oferite de stat pentru achiziționarea acestora cresc exponențial șansele ca românii să opteze pentru o astfel de motorizare pe viitor.