Un studiu dat publicității astăzi susține că 5 din 10 români (48%) intenționează să își schimbe actuala mașină într-un interval de 1 – 3 ani și 4 din 10 vor să achiziționeze o mașină prin programul Rabla.
Studiul realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research arată că majoritatea românilor „declară că dețin actuala mașină de mai puțin de doi ani (34%)”.
De asemenea, realizatorii studiului consideră că „achiziția unei mașini a devenit mai accesibilă, iar oamenii au nevoie de mai multă mobilitate”. În acest context, studiul arată că 42% dintre cei din mediul rural declară că dețin actuala mașină de mai puțin de doi ani (vs. 32% în mediul urban).
În aceeași ordine de idei, 27% dintre români declară că dețin actuala mașina de trei – cinci ani, în timp ce 21% menționează o perioadă de cinci – zece ani, iar 18% au mașina de mai mult de zece ani. Persoanele mature de peste 55 ani sunt cele mai atașate de mașinile actuale, 35% dintre aceștia deținându-le de mai mult de zece ani.
Cei mai mulți dintre românii care dețin mașini intenționează să le schimbe în viitorul apropiat, 48% menționând un interval de 1 – 3 ani, iar 16% anul curent. Planuri de schimbare a mașinii pe termen mediu ,de 3 – 5 ani, au 17% dintre romani.
Pentru persoanele mature de peste 55 ani, schimbarea mașinii nu este o prioritate, 33% dintre aceștia intenționează să își schimbe mașina în 5 ani sau mai mult (vs. 20% total eșantion).
Conform studiului Reveal Marketing Research, majoritatea românilor sunt de părere că motorizarea hibrid este cea mai fiabilă în prezent (43%), aceasta fiind urmată de cea pe benzină (25%), motorină (19%) și full-electric (13%).
Urmărind gradul de atractivitate și preferințele pentru diferitele tipuri de mașini, 45% cred că o mașină hibrid s-ar potrivi cel mai bine stilului lor de viață, în special persoanele de peste 55 de ani (54%) și mai degrabă cei din mediul urban (47% vs. 36% mediul rural).
23% descriu mașina cu motorizare convențională pe benzină ca fiind cea mai potrivită, în timp ce 19% declară că preferă o mașină pe motorină (în special tinerii între 18-34 ani – 29%), iar 13% o mașină full-electrică.
49% dintre români iau în considerare să achiziționeze o mașină hibrid, în timp ce 24% ar alege o mașina electrică, iar 27% nu iau în calcul să schimbe motorizarea pe benzină/ motorină.
Procentele ce măsoară dorința de a face tranziția către un model hibrid, respectiv full-electric în viitor înregistrează mici scăderi procentuale (de 2% și respectiv 4%) în comparație cu studiul derulat în februarie 2021, însă dorința de a achiziționa aceste tipuri de mașini continuă să fie dominantă.
Reprezentanții generației Z (18-24 ani) sunt atrași de extreme, fiind mai încântați fie de ideea achiziționării unei mașini full-electrice (29%), fie de motorizarea convențională pe benzină/ motorină (33%), mașina hibrid fiind preferată într-o măsură semnificativ mai mică față de total eșantion (38%).
Dintre cei 73% dintre români interesați să facă tranziția către motorizarea hibrid/ electrică, 60% intenționează să facă acest lucru în următorii 3 ani sau 5 ani, orizontul de timp asociat schimbării neînregistrând modificări semnificative față de februarie 2021 (58%).
Pe de altă parte, 14% intenționează să facă schimbarea în următorul an, în timp ce 18% menționează o perioadă de peste 5 ani, iar 8% o perioadă de peste 10 ani.