Dacia Bigster – cel mai mare!

Da mai departe!

Dacia Bigster a sosit la testele Autoreport.ro în cea mai utilă versiune a sa, cea cu tracțiune integrală, cutie manuală și sistem MHEV. Modelul are suficiente atuuri să devină un best seller în clasa SUV – Compact.

Designul modelului Bigster scoate în evidență caracterul său robust și aptitudinile sale de a răspunde unor utilizări diverse, atât ca vehicul pentru deplasările profesionale zilnice al clienților cât și pentru activitățile cu familia sau pentru ieșirile în timpul liber. Dimensiunile sale generoase sunt subliniate de forme și de volume simple, geometrice, bine demarcate, care evocă ideea de esențial.

Pasajele impozante care protejează roțile, precum și poziționarea farurilor și a blocurilor optice spate în extremitățile caroseriei, contribuie la aspectul robust al vehiculului.

Senzația de robustețe este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este totodată fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”. Capota orizontală, sculptată, a fost proiectată pentru a oferi șoferului o vedere cât mai bună asupra șoselei.

Pentru interior, echipa de designeri s-a concentrat așadar pe ceea ce este esențial: spațiu, ergonomie și confort. Planșa de bord verticală și plasată la înălțime mărește spațiul disponibil pentru ocupanții locurilor din față.

Pentru simplitate și eficiență, toate informațiile legate de conducere sunt reunite în tabloul de bord digital de 7’’ sau de 10,1’’ (în funcție de nivelul de echipare) iar toate informațiile legate de sistemul multimedia se regăsesc pe ecranul central tactil de 10,1’’ (în serie pe toate versiunile Bigster). O linie elegantă de culoare verde leagă cele două ecrane, integrându-le vizual în ansamblul planșei de bord.

În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare spațios.

Modelul testat de noi este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V.

Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.

Bigster TCe 130 4×4 dispune de transmisia 4×4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere :

  • AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea față și cea spate în funcție de aderență și de viteză.
  • SNOW : optimizează traiectoriile pe roțile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC și anti-patinaj.
  • MUD/SAND : pentru rularea pe suprafețe noroioase sau nisipoase.
  • OFF-ROAD : oferă cele mai bune capacități de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanță de modul 4×4 Lock al actualei generații a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat și într-o manieră optimă cuplul între puntea față și cea spate în funcție de condițiile de aderență și de viteza vehiculului.
  • ECO : permite optimizarea consumului de carburant acționând asupra sistemului de aer condiționat și a performanțelor vehiculului. Optimizează distribuția cuplului între puntea față și cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condițiile de aderență ale drumului.

Dacia Bigster este echipată cu o gamă variată de sisteme avansate de asistență pentru șofer (ADAS) și siguranță, care respectă cele mai recente standarde europene (GSR 2). Acestea sunt concepute pentru a îmbunătăți siguranța și confortul la volan.

Iată câteva dintre sistemele importante pe care le găsești pe noul Bigster:


Sisteme de asistență la conducere

  • Frânare automată de urgență (AEBS): Acest sistem detectează pietoni, bicicliști și vehicule care apar brusc și avertizează șoferul. Dacă acesta nu reacționează, sistemul acționează automat frânele pentru a evita sau reduce impactul unei potențiale coliziuni.
  • Asistență la menținerea benzii de rulare (LKA): Activ la viteze de peste 70 km/h (sau 40 mph), acest sistem ajută vehiculul să se mențină pe banda sa, corectând direcția dacă mașina depășește o linie continuă sau discontinuă fără semnalizare.
  • Avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW): Complementar cu LKA, acest sistem te avertizează (sonor/vibrații) dacă părăsești banda de rulare.
  • Recunoașterea semnelor de circulație cu avertizare depășire limită de viteză (TSR): Sistemul citește semnele de circulație și te avertizează dacă depășești limita de viteză.
  • Sistem de detectare a oboselii șoferului (DDAW): Analizează mișcările volanului și alți parametri pentru a detecta semne de somnolență, alertând șoferul să ia o pauză.
  • Avertizare pentru unghi mort (BSW): Prin semnale vizuale în oglinzi și un semnal sonor, sistemul te avertizează cu privire la prezența vehiculelor în unghiul mort.
  • Cruise Control Adaptiv (ACC): Disponibil mai ales pe versiunile hibride, acest sistem menține o distanță sigură față de vehiculul din față, adaptând automat viteza și frânând dacă este necesar. Poate funcționa și în ambuteiaje.
  • Asistență la pornirea din rampă (HSA – Hill Start Assist): Ajută la pornirea lină din pantă, prevenind rularea înapoi a vehiculului.
  • Comutare automată faza lungă/faza scurtă: Adaptează automat iluminarea drumului în funcție de condițiile de trafic și lumină.
  • Asistență la parcarea cu spatele (senzori acustici și cameră video): Facilitează manevrele de parcare cu ajutorul senzorilor și, în funcție de nivelul de echipare, a unei camere video.
  • Alertă pentru păstrarea distanței de siguranță: Te avertizează dacă te apropii prea mult de vehiculul din față.
  • Sistem de monitorizare a presiunii pneurilor: Te avertizează dacă presiunea în anvelope este prea scăzută.
  • Apel de urgență 112: În caz de accident, vehiculul poate efectua automat un apel la serviciul de urgență 112.

Caracteristici suplimentare de siguranță

Pe lângă sistemele ADAS, Dacia Bigster vine și cu echipamente de siguranță pasivă, cum ar fi:

  • Airbaguri frontale, laterale (cap și torace) și tip cortină: Asigură protecție pasagerilor în caz de coliziune.
  • ABS (Sistem de antiblocare a roților) și ESP (Program Electronic de Stabilitate): Sisteme fundamentale pentru controlul vehiculului în situații critice.
  • Sistem de prindere ISOFIX: Pentru fixarea sigură a scaunelor de copii pe locurile laterale spate.

Este important de menționat că unele dintre aceste sisteme pot varia în funcție de nivelul de echipare (Essential, Expression, Journey, Extreme) și motorizare. Dacia a integrat și funcția „My Safety”, care permite șoferului să personalizeze setările sistemelor ADAS la pornirea mașinii, eliminând necesitatea de a le ajusta de fiecare dată.

Dacia Bigster 4×4 MHEV
0-100 km/h: 11,2 sec
Viteza maximă: 180 km/h
L/l/î:4.570/1.812/1.657
Masă proprie:1.428 kg
Portbagaj: 550 litri
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 130 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 230 la 2.000 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km – benzină
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts