Premieră Industrială la Craiova: Ford începe producția primei mașini de serie cu autonomie de Nivel 2+ din România

Da mai departe!

Craiova, 6 Noiembrie 2025 — După ce uzina Ford Otosan din Craiova a devenit pionier în producția de masă a vehiculelor complet electrice în România la începutul anului 2025, constructorul american anunță o nouă etapă revoluționară. Fabrica din Bănie va asambla primul model de serie dotat cu sistem de deplasare autonomă de nivel 2+ din țară.

Este vorba despre noul Puma Gen-E, modelul electric care, pe lângă faptul că este primul EV made in Romania, va fi echipat cu sistemul avansat de asistență la conducere Ford BlueCruise.

BlueCruise: Conducere „Fără Mâini, Dar cu Ochii pe Drum”

Sistemul BlueCruise permite deplasarea pe anumite segmente de autostradă („Blue Zone”) fără ca șoferul să fie obligat să țină mâinile pe volan. Această tehnologie, care a acumulat deja peste 888 de milioane de kilometri parcurși la nivel global de proprietarii Ford, reprezintă un pas major spre mobilitatea autonomă.

Puma Gen-E și Puma (alături de Kuga și Ranger PHEV) vor fi echipate cu BlueCruise începând din primăvara anului 2026. Astfel, uzina din Craiova — singura din lume care produce Puma — va deveni un centru de excelență pentru tehnologia ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems) de ultimă generație.

„Ne-am angajat să punem tehnologia de ultimă generație la dispoziția unui număr cât mai mare de șoferi. Cu BlueCruise disponibil acum pe cinci linii de vehicule, contribuim la accesibilizarea conducerii hands-free pe autostradă pentru o gamă mai largă de clienți,” a declarat Torsten Wey, manager al diviziei de funcții și software ADAS la Ford Europa.

Cel Mai Răspândit Sistem Autonom în Europa

BlueCruise a fost primul sistem de acest gen care a primit aprobarea autorităților de reglementare din Europa în 2023. De atunci, a fost aprobat pentru utilizare în 16 țări europene, devenind cel mai răspândit sistem autonom de Nivel 2+ din Europa, acoperind 135.000 de kilometri de autostrăzi (Blue Zone).

Din păcate, deși asamblat în România, sistemul nu poate fi încă utilizat pe autostrăzile noastre. Deplasarea autonomă cu BlueCruise este momentan permisă în state precum Germania, Marea Britanie, Italia, Spania, Franța și altele.

Cum Funcționează BlueCruise?

Sistemul se bazează pe capacitățile Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC). Acesta utilizează o combinație de radare și camere pentru a controla direcția, accelerația, frânarea și poziționarea pe bandă, menținând distanța de siguranță.

O cameră orientată spre șofer se asigură că acesta rămâne atent la drum și este pregătit să preia controlul imediat, chiar și atunci când are mâinile luate de pe volan sau poartă ochelari de soare. Activarea hands-free are loc doar în ariile Blue Zone și doar după ce sistemul confirmă vizibilitatea marcajelor rutiere și atenția șoferului.

Prin integrarea BlueCruise pe linia de producție de la Craiova, Ford Otosan își consolidează rolul de hub tehnologic esențial în strategia de electrificare și digitalizare a constructorului american pe continentul european.

Related posts