Mitsubishi Eclipse Cross – de revenire

Da mai departe!

Poate unul dintre cele mai așteptate produse pe care voiam să le testăm în acest an este acest SUV. Mitsubishi Eclipse Cross este un model în care sunt condensate toate speranțele de revenire ale producătorului japonez.

Beneficiind de linii precise şi atent finisate, “Eclipse Cross” face o trimitere clară către îndrăgitul model coupe “Eclipse Sport”, vândut în special în America de Nord, între anii 1989 şi 2012, cu peste 1.400.000 unități produse în patru generații succesive.
Denumirea “Eclipse Cross” sugerează în acelaşi timp funcționalitatea SUV a acestei maşini, trăsatură ce a căpătat o importanță din ce în ce mai mare pentru gama Mitsubishi Motors “Sport Utility Vehicles” – o direcție strategică pentru această marcă, în special în Europa.
Putem spune așadar că Mitsubishi a gândit acest model ca pe unul de revenire în piață, deci e normal să „arunce” în designul său tot ce proiectanții aveau mai bun. Din fericire, până în lansarea efectivă a acestui model marca a fost preluată de Nissan, deci de acum încolo să ne așteptăm la o strategie comună de produs pentru aceste mărci japoneze.
Eclipse Cross este o mașină care are foarte multe accente futuriste întâlnite și pe conceptele de design cu care au tot venit pe la marile Saloane Auto. Pe partea față întâlnim foarte mult crom, dar și niște blocuri optice futuriste. Silueta pare una ce amintește de cea a vechiului coupe Eclipse, iar partea spate pare că tocmai a fost desenată de cineva care a sosit din viitor.
Problema pentru acest producător este că pentru acest model atractiv poți comanda un singur motor pe benzină. Deci sub capota modelului de test avem un motor turbo de 1,5 litri care produce 163 CP. Acesta are suficientă putere pentru a face din Eclipse Cross o mașină sprintenă chiar și pe autostrată. Noi am primit varianta echipată cu transmisie CVT, deci am avut un plus la nivelul confort, dar am reușit și un consum destul de mare. Surprinzător este cât de bine stă această mașină pe șosea, aproape că îți amintește de ADN-ul sport al mărcii.
Interiorul este un salt uriaș în ceea ce privește designul și confortul pentru Mitsubishi. Dacă japonezii vor continua în această notă la viitoarele modeleva fi foarte bine pentru ei. Liniile futuriste sunt completate și de niște materiale și finisaje foarte bune. Comenzile sunt ușor de găsit, iar spațiile de stocare sunt numeroase și inteligent poziționate. În centrul bordului stă sistemjul denumit Smartphone Display Audio (SDA) caută să fie la fel de intuitiv ca ecranul unui telefon inteligent.
Modelul japonez a primit 5 stele EuroNCAP și are de airbaguri, frontale, laterale și cortină. Printre sistemele de siguranță prezente la bord se numără: cel de frânare automată de urgență, de avertizare la depășirea benzii de mers, la monitorizarea unghiului mort și de un pilot automat adaptiv. Pentru situațiile în care trebuie să ieșiți cu spatele dintr-un loc de parcare destul de strâmt, există și un sistem de monitorizare care te avertizează când există trafic.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC 4×4
0-100 km/h: 9,8 secunde
Viteza maximă: 200 km/h
L/l/î: 4.405/1.805/1.685
Masă proprie: 1.520 kg
Volum portbagaj (l): 485
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 163 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.800 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: CVT

Related posts